Aby nie przesadzić z jedzeniem…

girl-in-the-gym-1391368_1920

Tylko osoby o naprawdę silnej woli potrafią nie ulec pokusie łakomstwa, zwłaszcza przy okazji rodzinnych uroczystości. Jeśli na co dzień utrzymujemy ścisłą dietę, jedno- czy dwudniowe obżarstwo nie powinno w niczym zaszkodzić. Samopoczucie jednak może nie być najlepsze, więc okolicznościową dyspensę tak czy inaczej trzeba będzie odpokutować. Spodziewając się imprezy rodzinnej czy firmowej, rano najlepiej jest spożyć śniadanie białkowo-tłuszczowe. Najpopularniejszą jego formą jest jajecznica na tłuszczu. Taki posiłek sprawi, że jest nadzieja, że nie rzucimy się na zastawiony stół. Tyle profilaktyki. Co dalej? Jedząc, lepiej nie popijać posiłku. Wodę czy herbatę dobrze jest wypić przed lub po jedzeniu, nigdy w trakcie. Na talerz należy nakładać sobie małe porcje jedzenia. W ten sposób zjemy mniej niż nakładając sobie od razu pełną, ledwo mieszczącą się w talerzu porcję. Sposobem na oszukanie samego siebie jest bardzo dokładne przeżuwanie porcji. Dobrze też przerwać zasiadanie przy stole: w przypadku przyjęcia tanecznego można poprosić kogoś do tańca, w przypadku imprezy o rodzinnym klimacie wystarczy wyjść na spacer.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *